ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州保健福祉大学研究紀要
  2. 第8号

児童虐待に対する教師の意識に関する調査研究 (4) : 小学校教師の認知する児童虐待のサインに関する研究

https://doi.org/10.15069/00000678
https://doi.org/10.15069/00000678
b8988bda-5d68-4ac4-86dd-cf79d5f4a6f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004702920.pdf KJ00004702920 (1.2 MB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-03-25
タイトル
タイトル 児童虐待に対する教師の意識に関する調査研究 (4) : 小学校教師の認知する児童虐待のサインに関する研究
タイトル
タイトル Research on Teacher Attitudes toward Child Abuse (4) : A Study of Sings of Child Abuse Perceived by Elementary School Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 児童虐待のサイン
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 signs of child abuse
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15069/00000678
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 長友, 真実

× 長友, 真実

WEKO 744
CiNii ID 9000006052211

長友, 真実

ja-Kana ナガトモ, マミ

Search repository
田中, 陽子

× 田中, 陽子

WEKO 47
CiNii ID 9000002621524

ja 田中, 陽子
ISNI

ja-Kana タナカ, ヨウコ

en TANAKA, Yoko

Search repository
藤田, 由美子

× 藤田, 由美子

WEKO 309
CiNii ID 1000010284134
NRID 1000010284134
e-Rad 10284134

藤田, 由美子

ja-Kana フジタ, ユミコ

Search repository
横山, 裕

× 横山, 裕

WEKO 71
CiNii ID 9000002621532

ja 横山, 裕
ISNI

ja-Kana ヨコヤマ, ユタカ

en Yutaka, Yokoyama

Search repository
著者名よみ ナガトモ, マミ

× ナガトモ, マミ

WEKO 749
CiNii ID 9000006052211

ナガトモ, マミ

Search repository
タナカ, ヨウコ

× タナカ, ヨウコ

WEKO 50
CiNii ID 9000002621524

タナカ, ヨウコ

Search repository
フジタ, ユミコ

× フジタ, ユミコ

WEKO 310
CiNii ID 1000010284134

フジタ, ユミコ

Search repository
横山, 裕

× 横山, 裕

WEKO 71
CiNii ID 9000002621532

ja 横山, 裕
ISNI

ja-Kana ヨコヤマ, ユタカ

en Yutaka, Yokoyama

Search repository
著者名(英) NAGATOMO, Mami

× NAGATOMO, Mami

WEKO 754
CiNii ID 9000006052211

en NAGATOMO, Mami

Search repository
TANAKA, Yoko

× TANAKA, Yoko

WEKO 53
CiNii ID 9000002621524

en TANAKA, Yoko

Search repository
FUJITA, Yumiko

× FUJITA, Yumiko

WEKO 311
CiNii ID 1000010284134

en FUJITA, Yumiko

Search repository
横山, 裕

× 横山, 裕

WEKO 71
CiNii ID 9000002621532

ja 横山, 裕
ISNI

ja-Kana ヨコヤマ, ユタカ

en Yutaka, Yokoyama

Search repository
著者所属(日)
九州保健福祉大学健康管理センター
著者所属(日)
九州保健福祉大学社会福祉学部臨床福祉学科
著者所属(日)
九州保健福祉大学社会福祉学部福祉環境マネジメント学科
著者所属(日)
九州保健福祉大学社会福祉学部臨床福祉学科
著者所属(英)
en
The Health Management Center, Kyushu University of Health and Welfare
著者所属(英)
en
Department of Clinical Welfare Service, School of Social Welfare, Kyushu University of Health and Welfare
著者所属(英)
en
Department of Social Welfare and Environmental Management, School of Social Welfare, Kyushu University of Health and Welfare
著者所属(英)
en
Department of Clinical Welfare Service, School of Social Welfare, Kyushu University of Health and Welfare
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of the present study was to examine the effect of some factors on the teacher's cognition of abusive signs from children. In the study, a questionnaire was administered to 220 teachers (except for managerial posts, school nurses, and part time teachers) in elementary school. The questionnaire was to investigate "the awareness of signs of child abuse", "teacher's experiences of attending the lecture of child abuse" and "teacher's awareness of coping with child abuse". The results included the following : (1) about 40% of the teachers experienced to deal with abused children (2) it was hard for teachers to perceive children's problem behaviors associated with child abuse. (3) the teachers, who have attended the lecture of child abuse, tended to be more aware of children's unnatural behaviors and parent's violent behaviors. (4) two factors, "teacher's experience of attending the lecture of child abuse" and "teacher's awareness of coping with child abuse", did not influence detecting the sings of child abuse related to problem behaviors. These results suggested the importance of lecture in terms of child abuse towards teachers. Hence, it is necessary for teachers to learn a standpoint of crisis intervention in order to detect signs of child abuse.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11490417
書誌情報 九州保健福祉大学研究紀要
en : Journal of Kyushu University of Health and Welfare

巻 8, p. 193-202, 発行日 2007-03-25
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:13:58.152229
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3