WEKO3
アイテム
大学生の学年ごとにみる学習活動と学習意欲の関係
https://doi.org/10.15069/00000831
https://doi.org/10.15069/00000831f808e8e3-f25c-461c-9857-1db5e6e83805
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00008606179 (1.4 MB)
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 大学生の学年ごとにみる学習活動と学習意欲の関係 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Relationship between Students' levels of learning motivation in each grade and their learning activities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習活動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 無気力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 認知欲求 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning activity | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | apathy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | willingness to learn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | university student | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15069/00000831 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
著者名(日) |
田中, 陽子
× 田中, 陽子× 藤田, 由美子
WEKO
309
|
|||||||||
著者名よみ |
タナカ, ヨウコ
× タナカ, ヨウコ× フジタ, ユミコ |
|||||||||
著者名(英) |
TANAKA, Yoko
× TANAKA, Yoko× FUJITA, Yumiko |
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
値 | 九州保健福祉大学社会福祉学部臨床福祉学科 | |||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
値 | 北海道教育大学 | |||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Department of Clinical Welfare Service, School of Social Welfare, Kyushu University of Health and Welfare | |||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Hokkaido University of Education | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The study's purpose was to investigate the relationship between the levels of student motivation for learning in each grade and the students' learning activities. Participants were 335 university students, who completed two surveys regarding their willingness to learn and their learning activities at the university. Results of factor analysis of the data from both surveys revealed five underlying factors. Among these five factors, there was a strong relationship between the students' attitude toward `independent learning' and their attitude toward `solution-oriented challenges'. Implications of these findings are discussed. | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11490417 | |||||||||
書誌情報 |
九州保健福祉大学研究紀要 en : Journal of Kyushu University of Health and Welfare 巻 14, p. 31-38, 発行日 2013-03 |