ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州保健福祉大学研究紀要
  2. 第6号

割合概念における認知的障害

https://doi.org/10.15069/00000576
https://doi.org/10.15069/00000576
2ba02db6-cdc8-4584-9838-54cdfb55fb16
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004191056.pdf KJ00004191056 (595.4 kB)
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2005-03-25
タイトル
タイトル 割合概念における認知的障害
タイトル
タイトル Children's Cognitive Disabilities in Ratio Concepts
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 割合
キーワード
主題Scheme Other
主題 構成要素の同定の困難性
キーワード
主題Scheme Other
主題 方略
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ratio problems
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficulties of identifying omponents
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15069/00000576
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
社会福祉学部
記事種別(英)
en
School of Social Welfare
著者名(日) 栗山, 和広

× 栗山, 和広

WEKO 48
CiNii ID 9000002621525

ja 栗山, 和広
ISNI

ja-Kana クリヤマ, カズヒロ

en KURIYAMA, Kazuhiro

Search repository
著者名よみ クリヤマ, カズヒロ

× クリヤマ, カズヒロ

WEKO 51
CiNii ID 9000002621525

クリヤマ, カズヒロ

Search repository
著者名(英) 栗山, 和広

× 栗山, 和広

WEKO 48
CiNii ID 9000002621525

ja 栗山, 和広
ISNI

ja-Kana クリヤマ, カズヒロ

en KURIYAMA, Kazuhiro

Search repository
著者所属(日)
九州保健福祉大学社会福祉学部臨床福祉学科
著者所属(英)
en
Department of Clinical Welfare Service, School of Social Welfare and Welfare
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine children's difiiculty of identifying underlying components in ratio problems. One hundred and forty nine fifth graders solved three problems of ratio concepts. Three ratio word problems composed of the first term of proportion (p=a÷b;p:proportion, a:quantity to be compared, b@base quantity) , the second term of proportion (b*p=a), the third term of proportion (b=a÷p). As results, it was very difficult for children to solve correctly the first term of proportion, the second term of proprotion, and the third term of proportion, Furthermore, strategies showed that the most frequently selected equation was small number ÷ bigger number in the first term of proportion, in the term of proportion most of children selected division type although the correct equation was multiplication, and in the third term of proportion almost all of children selecte multiplication type. These results suggested that children's difficulties of identigying omponents was one of the main factors related the difficulty of ratio problems.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11490417
書誌情報 九州保健福祉大学研究紀要
en : Journal of Kyushu University of Health and Welfare

巻 6, p. 35-40, 発行日 2005-03-25
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:52.213401
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3