ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州保健福祉大学研究紀要
  2. 第19号

長距離走の授業におけるアクティブ・ラーニングの導入 : 新学習指導要領に対応した体育授業の提案

https://phoenix.repo.nii.ac.jp/records/1350
https://phoenix.repo.nii.ac.jp/records/1350
97757f96-1503-4e25-a723-37d061ff2d7c
名前 / ファイル ライセンス アクション
53-58井藤英俊ほか.pdf 長距離走の授業におけるアクティブ・ラーニングの導入 : 新学習指導要領に対応した体育授業の提案 (706.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-18
タイトル
タイトル 長距離走の授業におけるアクティブ・ラーニングの導入 : 新学習指導要領に対応した体育授業の提案
タイトル
タイトル Introduction of Active Learning in Long Distance Running Classes : A Proposal for physical education classes corresponding to the new course of study
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 体育授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 長距離走
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Long Distance Running
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Physical education class
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 井藤, 英俊

× 井藤, 英俊

WEKO 7723

井藤, 英俊

ja-Kana イトウ, ヒデトシ

Search repository
山本, 順之

× 山本, 順之

WEKO 7724

山本, 順之

ja-Kana ヤマモト, ジュンジ

Search repository
著者名よみ いとう, ひでとし

× いとう, ひでとし

WEKO 7725

いとう, ひでとし

Search repository
やまもと, じゅんじ

× やまもと, じゅんじ

WEKO 7726

やまもと, じゅんじ

Search repository
著者名(英) ITO, Hidetoshi

× ITO, Hidetoshi

WEKO 7727

en ITO, Hidetoshi

Search repository
YAMAMOTO, Junji

× YAMAMOTO, Junji

WEKO 7728

en YAMAMOTO, Junji

Search repository
著者所属(日)
福岡大学スポーツ科学部
著者所属(日)
九州保健福祉大学
著者所属(英)
en
Department of Health and Sport Science,Fukuoka University
著者所属(英)
en
Kyushu University of Health and Welfare
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The Course of Study will be revised in 2020. In particular, the fact that active learning will be
introduced in the new course is drawing a lot of attention. On the other hand, the activity of long
distance running, which is a part of school athletics, tends to be seen as undesirable despite its
importance in terms of educational effects and health. Therefore, focusing on long distance running
activities as part of physical education classes, I would like to express my opinion on the practice of
active learning.
The following two facts are possible reasons for why long distance running is considered an unpopular
activity in most physical education classes. Long distance running activities in physical education classes
tend to focus on record measurements. Long distance running is a very effective exercise for health
maintenance and improvement, but students perceive it as not being connected with actual life.
Therefore, for a physical education lesson utilizing active learning, we recommend the implementation of
pacing using the “Karvonen Formula” or “Rated Perceived Exertion Scale” Next, a running drill that
also serves as a warming up exercise should be incorporated. At that time, students analyze the form of
running movements to be analyzed using visual information. Finally, it is recommended to explore how
Information and Communication Technology can be used to investigate the relationship between high
endurance capacity and other health aspects.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11490417
書誌情報 九州保健福祉大学研究紀要
en : Journal of Kyushu University of Health and Welfare

号 19, p. 53-58, 発行日 2018-03-25
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:01:47.543195
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3