15
ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Journal of Health and Welfare Investigation (ISSN 2436-6102)

教員養成課程における模擬授業の評価ー線型混合モデルを用いた授業経験と授業内容の影響の分析ー

https://doi.org/10.15069/0000001534
https://doi.org/10.15069/0000001534
6c99225d-e586-418f-8ea5-120d9ee394db
名前 / ファイル ライセンス アクション
№1教員養成課程における模擬授業の評価ー線型混合モデルを用いた授業経験と授業内容の影響の分析ー.pdf 教員養成課程における模擬授業の評価 (1.8 MB)
Item type 紀要論文(査読付き) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-15
タイトル
タイトル 教員養成課程における模擬授業の評価ー線型混合モデルを用いた授業経験と授業内容の影響の分析ー
言語 ja
タイトル
タイトル The assessment of trial classes in a teacher’ s training course: The influence of teaching experience and contents of classes using linear mixed model
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 線型混合モデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保健体育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 micro-teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 linear mixed model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15069/0000001534
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者名 井藤, 英俊

× 井藤, 英俊

WEKO 7723

ja 井藤, 英俊

en ITO, Hidetoshi

Search repository
山本, 順之

× 山本, 順之

WEKO 7724

ja 山本, 順之

en YAMAMOTO, Junji

Search repository
青柳, 領

× 青柳, 領

WEKO 7909

ja 青柳, 領

en AOYAGI, Osamu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to clarify the influence of evaluators, teaching experience, and contests of a class on trial
classes that university students conducted. The subjects were 29 students who have enrolled in a teacher’s
training course in a university. The subjects were categorized into two groups with one student as a teacher
and the others as students in a trial class. Evaluation was conducted with 12 items in total consisting of 6 items
concerning teaching planning and teaching skills respectively. As a result, the following findings were obtained:
1) With regard to the changing evaluation scores, a monotonous increase was found only in “Adequate
amount of exercise”.
2) Individual difference was found in all evaluation items.
3) A high correlation was found between evaluation items consisting of “Teaching planning” and
“Teaching skills” factored into each one factor.
4) The contents of the classes were divided into four clusters. A two-dimensional configuration built up
by multidimensional scaling was comprised of the first dimension of “Difficulty of skills”, and the second
dimension of “Amount of exercise.”
言語 en
内容記述
言語 en
値 ARTICLE HISTORY
Received 8 September 2021
Accepted 1 March 2022
書誌情報 ja : Journal of Health and Welfare Investigation

巻 1, p. 1-13, 発行日 2022-03
出版者
出版者 九州保健福祉大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2436-6102
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:56:34.173012
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3